Kjøpsvilkår

Frakt / levering

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert. Ordre fra Stiili.no blir sendt som pakke i postkassen fra Bring og som servicepakke til hentested ved ordre over kr 2000,-  Normal leveringstid vil være mellom 1 og 10 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor og om varen er på vårt lager eller eksternt lager. Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 200,-. Vi har fast frakt på kr. 59,- ved levering i postkasse eller til nærmeste postkontor/post i butikk. Levering på døren kr 129,-. Det vil være mulig å bruke klikk og hent på adressen Wessels veg 95 7502, Stjørdal. Du vil få en sms når varen er klar for henting.

Bytting

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom Stiili.no. Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake. Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. Stiili sender nye vare kostnadsfritt. Et eventuelt restbeløp (ved bytte til en rimeligere vare) eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir overført til kontonr. på det kortet som ble benyttet ved handelen. Varer kjøpt i november og desember har full bytterett til 10. januar.

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen? For å benytte angreretten må det gis melding til Stiili innen fristen utløper – 14 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende. Ved retur av varer – refunderes varen(e) , med fradrag av porto/frakt. 

Vare som skal returneres sendes til:

Stiili AS
Wessels veg 95
7502 Stjørdal

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen).Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner. Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg. Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den. Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur.

Handlekurv